Adnan Misimović: BOOM radionice za mene su imale i tarapeutsku dimenziju

Adnan Misimović, vlasnik i izvršni direktor bosanskohercegovačke distribucijske tvrtke Megamix, podijelio je svoje iskustvo poslovanja prema BOOM načelima te istaknuo ključne točke procesa implementacije.
Kako biste opisali Vaše iskustvo s BOOM procesom?

BOOM mi je pomogao u smanjenju stresa koji nastaje na vrhu organizacije. Težina te frustracije može se opisati osjećajem odgovornosti gdje u rukama imate kartu svijeta, a vaš najmanji potez može prouzročiti njegovo urušavanje. BOOM je postigao da se i članovi tima i organizacije uključe u držanje karte i da se meni, kao vođi tima, omogući fokus na strateško upravljanje. Strukturiranost modela i njegovi alati oslobodili su me osjećaja da sve ovisi o meni.

Kakve su reakcije zaposlenika tijekom procesa?

Tijekom BOOM procesa prolaze se Tuckmanove faze razvoja tima: firming, storming, norming i performing. Dakle, na samom početku postoji određeni oprez, ali i nada u uspjeh. Nakon nekog vremena osjeti se pritisak spram discipline u primjeni modela i pritiska na ostvarenje rezultata. Nakon što na radionicama kreiramo sadržaj s točnim planom aktivnosti i nakon što se sustav adaptira na nas i mi na sustav, počne se osjećati nova energija u organizaciji i među ljudima.
Radionice nam služe i da otvoreno popričamo o svim temama što nije uvijek lako, ali je potrebno jer se tako kreira zajedništvo tima.

Jedna ste od rijetkih organizacija koja je imala iskustva sa sustavnim uvođenjem različitih modela poslovanja. Koje bitne razlike vam je donio BOOM u odnosu na druge modele?

Kao lider, uvijek sam se vodio ciljem da želim organizaciju koja je prilagodljiva i samoodrživa. Organizaciju koja neće ovisiti o radu samo nekih pojedinaca. Iz tog razloga sam istraživao i tražio različite „know-how“ modele koji bi pomogli tom cilju.
Problem na koji sam nalazio u radu s nekolicinom konzultanata je bio da sam dobio odgovor na pitanje ŠTO, ali ne i KAKO. Njihovi koncepti su uglavnom osmišljeni tako da je zaposleniku dodijeljen zadatak koji bi trebao biti riješen do idućeg susreta, što jednostavno nije funkcioniralo. Trebali smo puno više vremena i involviranosti kako bismo dobili koncept koji bi nam ostao i zaživio.
Ono što su glavne prednosti BOOMa su njegova fleksibilnost i jednostavnost kreiranja modela koji je u skladu s našim potrebama. Kompletan sadržaj se kreira na radionicama i nama preostaje samo njegovo implementiranje. Takav model ponajprije donosi disciplinu radnika na svim razinama i njihov fokus na strateške projekte.
Bitna razlika je i facilitatorska uloga Alana Žepeca, koji kreira odličnu atomsferu tokom radionica, te na licu mjesta intervenira ukoliko zapnemo. Ponajviše je njegova zasluga da tim nema otpor prema radionicama, već se pristupa sa pozitivnim stavom.
vrh stranice