kako-ld-moze-osigurati-svoje-mjesto-za-stolom

Kako L&D može osigurati svoje mjesto za stolom?

Irena digitalno učenje, profesionalni razvoj

Važni strateški sastanci uobičajeno prolaze bez L&D odjela. Vrijeme je da se to promijeni.

„Mjesto za stolom. Kada bi imali mjesto za stolom, sve bi bilo bolje… Zaposlenici bi redovito prolazili obuke, menadžeri bi „gurali“ naše programe. Samo nam treba jedno mjesto za stolom!“

Učenje je važan dio bilo koje organizacijske strategije. Teško da će itko debatirati oko toga. Pa zašto onda ljudi koji su zaduženi za učenje u organizaciji nisu pozvani na velike strateške sastanke? Što biste kao L&D trebali napraviti da dobijete mjesto za stolom?

Kako bi dobili odgovor na ova pitanja, ajmo krenuti od toga tko sve sudjeluje u strateškim sastancima. Koji stakeholderi i eksperti uvijek dobiju pozivnicu i zašto. OK, u nekim slučajevima interne politike imaju utjecaj, ali ono što ćete primijetiti je da timovi koji kontinuirano ostvaruju jasne i mjerljive rezultate su ti koji su za stolom. Prodaja, marketing, IT… L&D možda nije jedini koji je isključen, niti je razlog tog isključivanja što netko ne voli ili ne vrednuje učenje. Razlog je jer ne vide rezultate treninga. Rezultate koji utječu na biznis. Dakle, problem je u mjerenju. Ankete i rezultati ispita nisu dovoljni da budete dio razgovora. Ako želite biti dio procesa odlučivanja trebali biste kontinuirano demonstrirati vrijednost koju donosite biznisu. To će značiti da trebate unaprijediti pristup mjerenju rezultata L&D odjela.

Ovakav pristup kreće od zajedničkog definiranja rezultata koje želite (između vas i stakeholdera), a završava kreiranjem trening rješenja. Jednom kada imate definirane mjerljive ciljeve potrebno je odrediti koje su to promjene u ponašanju i razini znanja koje želite vidjeti kod polaznika treninga, a koje će dovesti do ostvarenja tih ciljeva.  Na taj ćete način moći efektivno mjeriti promjene kroz vrijeme i pokazati kako vaš trening utječe na biznis.

A kako ćete komunicirati utjecaj treninga na biznis? To biste trebali napraviti koristeći jezik biznisa, ne L&D-a. L&D vrijednost se treba smjestiti u okvire strateški važnih brojki. Na taj način ćete svoje mjesto za stolom dobiti svaki put.

Axonify je e-learning platforma koja prati upravo to – utjecaj treninga na biznis. Otkrijte Axonify:  https://www.www.lq.hr/e-learning-for-frontliners.aspx