Koji je osnovni alat menadžera?

Marina BeščecLeadership, Osobni razvoj, Profesionalni razvoj

Radeći neko vrijeme s menadžerima koji vode timove, dakle lideri su htjeli to oni ili ne, izdvojila se jedna poruka koju sam primao. 

Poruka je bila izrečena u više oblika, poput pitanja: „Koja je tehnika najefikasnija u radu s ljudima?“ Ili zahtjeva: „Preporučite nam metodu kao najbolji pristup članovima tima na sastancima?“ ili pak stava: „Nemamo što pričati puno s ljudima, završili smo iste škole i oni to moraju znati…“  

Ono što sam ja čuo kroz sve prethodno navedeno je pitanje alata koji se koriste u vođenju timova da bi oni bili učinkoviti (bez obzira na to što definirate kao učinak) i fokus samo na alate i metode bez puno razumijevanja što je pozadina svemu tome! 

Onda pitam ja sebe, kad mogu i drugi, zar smo i kako to da smo smetnuli s uma da je osnovni “alat“ svakog menadžera komunikacija? Komunikacija kojom kreiramo odnose između nas i pojedinaca ili grupa te između njih samih! 
 
Koliko je stvarno prisutna u praksi teorija koja kaže da je u menadžerskoj ulozi potrebno puno više pažnje i vremena posvetiti svojim članovima tima nego svojoj operativi? Ako jest, onda je jednostavno što je osnovni alat. Komunikacija je nešto što se uvijek zbiva, svjesni mi ili ne, i direktna je veza s našom osobnosti koju na taj način “isijavamo“. A koliko smo svjesni sebe?  

Bez obzira na to je li u situaciji izražena potreba za direktivnim načinom, podrškom, delegiranjem, korektivnim feedbackom, coachingom ili bilo kojom drugom “tehnikom“ (kako ih volimo nazivati), u pozadini je način komunikacije kojim usmjeravamo odnos sa drugom osobom (grupom) u smjeru razumijevanja i suradnje ili nečega drugog. 

Uvijek mi je zanimljivo da se, kada je u pitanju komunikacija u poslovnom treningu, većinom svi slažu da to nije potrebno jer “znamo pričati“, zar ne!? Da ne idemo toliko u prošlost, ali koliko su nas uopće učili kako komunicirati u školama osim što smo naučili slova? Nisu nas učili kako komunicirati, zašto, kada, s čime je komunikacija povezana, kakve to ima veze sa mnom… Zbog svega navedenog, moj je dojam da smo učili jako malo ili ništa! 
 
Komunikacija je vještina, što znači da je fluidna i nužno ju je stalno trenirati, osvježavati, razvijati i nadograđivati jer se inače “skuplja“, nestaje i postaje više teret nego sposobnost. Uvijek i svugdje je potrebna, a izrazito u ulozi menadžera/lidera, konstantno uronjenog u interakciju i odnose! 

Ako ne znate prenijeti informaciju, neće vam pomoći sve znanje ovog svijeta. Ako vam je prije trebalo ekspertno znanje, sad vam treba komunikacijska izvrsnost. Detaljnije o tome razgovarat ćemo na trećem modulu programa First Time Manager

Autor: Ljupko Kontešić