Uspješno uvođenje učenja na daljinu i motivacija zaposlenika

Irena digitalno učenje, Ivana Jandrić

4 su ključna pokretača engagementa zaposlenika u uvođenju učenja na daljinu:

    1. Uključenost menadžmenta
    2. Komunikacija
    3. Relevantan sadržaj
    4. Motivacija korisnika

Uključenost menadžmenta

Važno je imati izvršnog sponzora za projekte uvođenja učenja na daljinu. Kada pokroviteljstvo dolazi s vrha organizacije svim stake holderima će biti jasno da je projekt od strateške važnosti za biznis. U tom smislu prije početka uvođenja novog alata/platforme važno je imati jasnoću što time želimo unaprijediti/povećati/smanjiti te kako će se ti KPI mjeriti. Jednako bitno je i da postoji podrška menadžmenta na svim razinama koja osigurava da inicijativa dobije pažnju koja je potrebna za uspjeh projekta.

Izvršni sponzor bi trebao biti taj koji izravno komunicira očekivanja s menadžmentom i krajnjim korisnicima.

Imajte na umu da korištenje nove platforme treba biti user friendly kako za krajnje korisnike tako i za lidere kojima bi alat trebao olakšati upravljanje i komunikaciju s ljudima, a ne biti dodatno opterećenje. U tom smislu, dobro istražite i reporting mogućnosti gdje jednim klikom vaši voditelji mogu pronaći informaciju koja im treba.

S takvim funkcionalnostima menadžeri će lako komunicirati rezultate ostvarene uporabom platforme, poticati timsku kompeticiju, identificirati ključne izazove, nagraditi najbolje te upravljati sa svakim članom tima na adekvatan način.

Komunikacija

Organizacije koje provode snažan interni marketing tijekom početne faze uvođenja platforme za učenje na daljinu, ali i nakon lansiranja imaju daleko veći engagement od onih koje to ne čine. Ključ za prihvaćanje novog alata leži u pravovremenoj i prilagođenoj komunikaciji, a kreće davanjem odgovora na pitanje “Što ja imam od toga?”.

U komunikacijskim aktivnostima bitno je predstaviti novi način učenja u vašoj organizaciji i izgraditi svijest o tome kako će to koristiti vašim zaposlenicima.

Nekoliko korisnih savjeta za komunikacijsku strategiju:

– Objavite priče zaposlenika koji su se poboljšali u obavljanju posla kao rezultat redovnog korištenja platforme
– Napravite live event prilikom lansiranja projekta
– Osmislite interne buzz riječi/glagole koji će se vezati za platformu
– Često komunicirajte vezu između korištenja platforme i postizanja cilja vaše organizacije
– Prenesite zaposlenicima koristi platforme jasnom porukom “Što ja imam od toga?”
– Komunicirajte timske rezultate; ciljajte kampanju na one koji nisu sudionici
– Integrirajte rezultate platforme u sastanke i svakodnevne aktivnosti tvrtke

Relevantan sadržaj

Budući da je veza između relevantnog sadržaja i engagementa tako usko povezana, potreba za smislenim sadržajem ne može se precijeniti. Jednostavno, da bi zaposlenici smatrali da je iskustvo učenja na daljinu dragocjeno i vrijedno njihovog vremena, sadržaj koji prolaze mora biti relevantan za njih u njihovom poslu. Engagement će biti veći ako vaše rješenje ima ugrađen AI koji prati gap-ove u znanju svakog zaposlenika i prema tome nudi sadržaj koji će popuniti rupe u znanju svakom zaposleniku individualno.

Nekoliko korisnih savjeta za relevantan sadržaj:

– Osigurajte da su korisnici registrirani samo u programe koji su relevantni za njihove uloge
– Pustite novi sadržaj kad razina znanja dosegne visok postotak (85-95%)
– Potaknite zaposlenike da predlože nove teme koje će im pomoći u profesionalnom razvoju
– Analizirajte sadržaj kako biste bili sigurni da je dovoljno izazovan da ispuni željeni poslovni cilj

Motivacija korisnika

Korisnici će u velikoj mjeri naći motivaciju kada vide svoj progres. Zato je dobro omogućiti da mogu pratiti svoj uspjeh. Također, motivacija leži i u međusobnom i timskom natjecanju pa je preporuka imati vidljive liste vodećih korisnika i timova na temelju kojih će se dodjeljivati nagrade i priznanja unutar organizacije.

Autorica: Ivana Jandrić, Head of Digital Learning, LQ